TrygghetsalarmHar du behov for å tilkalle hjelp for eksempel ved fall eller i situasjoner du føler deg utrygg, kan du søke om trygghetsalarm. Hva er trygghetsalarm? Trygghetsalarm er en betalingstjeneste Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den bærer du på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp når behov oppstår Alarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til hjemmetjenesten Trygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnet Det monteres en kommunal nøkkelboks utenfor inngangsdør til oppbevaring av din dørnøkkel, slik at hjemmesykepleien kan komme inn til deg når du har trykket på alarmen. Du må ha en ekstra dørnøkkel klar. Denne skal ligge i nøkkelboksen vi monterer. Hvem kan få trygghetsalarm? Du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleien Du bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemme Du er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefon Hva koster det? Prisen for trygghetsalarm for 2023 Slik søker du Du søker ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester nedenfor. Søk om helse- og omsorgstjenester Kan du ikke søke om helse- og omsorgstjenester elektronisk, så kan du laste ned dette papirskjemaet. (PDF, 86 kB) Det er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende. Les mer om saksbehandling, klage og søknadsprosessen. Forvaltningskontoret Telefon- og åpningstid: Kl. 10.00-15.00 alle hverdager Telefon: 48 99 93 30 Sist endret 04.10.2023 12:32