Viktig informasjon til entreprenører og aktører med behov for gravetillatelser

Kommunen tar i bruk nytt digitalt system 

Fra og med mandag 18. august 2025 tar Steinkjer kommune i bruk GeoSak 2.0, et nytt digitalt system for behandling av:

  • Gravesøknader
  • Arbeidstillatelser
  • Arbeidsvarslingsplaner

Nye søknader skal leveres via:  https://ap.geosak.no

Dersom du søker opp Steinkjer kommune i Ledningsportalen.no, vil du automatisk bli videresendt til det nye søknadssystemet.

Viktig å merke seg

I perioden mandag 11. august – mandag 18. august vil det ikke være mulig å sende inn nye gravesøknader.
Ferdigmeldinger, utvidelser og endringer skal ikke utføres via “offentlige søknader” i Ledningsportalen, men må gjøres via: https://ap.geosak.no

Veiledning og opplæring

GeoSak 2.0 tilbyr både brukerveiledninger, instruksjonsvideoer og webinarer for aktører. 
Disse finner du her: Nye GeoSak - brukerveiledning for aktører - Ledningsportalen