Kommunen tar i bruk nytt digitalt system
Fra og med mandag 18. august 2025 tar Steinkjer kommune i bruk GeoSak 2.0, et nytt digitalt system for behandling av:
- Gravesøknader
- Arbeidstillatelser
- Arbeidsvarslingsplaner
Nye søknader skal leveres via: https://ap.geosak.no
Dersom du søker opp Steinkjer kommune i Ledningsportalen.no, vil du automatisk bli videresendt til det nye søknadssystemet.
Viktig å merke seg
I perioden mandag 11. august – mandag 18. august vil det ikke være mulig å sende inn nye gravesøknader.
Ferdigmeldinger, utvidelser og endringer skal ikke utføres via “offentlige søknader” i Ledningsportalen, men må gjøres via: https://ap.geosak.no
Veiledning og opplæring
GeoSak 2.0 tilbyr både brukerveiledninger, instruksjonsvideoer og webinarer for aktører.
Disse finner du her: Nye GeoSak - brukerveiledning for aktører - Ledningsportalen