Kultur- og idrettstilskudd - Søknadsfrist 1. mai

Skal du arrangere et kultur- eller idrettsarrangement, kan du søke om tilskudd fra kommunen. Tilskuddsordningen skal bidra til bredde innen kultur og idrett for kommunens innbyggere.

De som kan søke er lag, foreninger, frivillige organisasjoner og enkeltpersoner som har hoveddelen av sin virksomhet i Steinkjer. Det gis tilskudd til enkeltarrangement/tiltak og ikke til drift. De lag/organisasjoner som gis driftsstøtte, har faste avtaler om dette, og skal ikke søke kulturtilskudd.

Offentlige (kommunale, fylkeskommunale og statlige) instanser kan ikke søke om støtte.

Du kan søke støtte til kultur- og idrettsarrangement som er åpne og tilgjengelige for alle og som avholdes i Steinkjer kommune.

Her kan du se hvordan du søker, finne søknadsskjemaet og annen nyttig informasjon.