21 kulturhistorisk bygg i Steinkjer har blått skilt

Det betyr at alle disse er definert som kulturhistoriske bygninger og det er mye historisk informasjon og fine bilder knyttet til alle disse byggene.

Steinkjer kommune gjennomførte blåskiltprosjektet for en tid tilbake, og under hvert skilt på selve bygningen, står det at du finner mer informasjon på en egen nettside og domenenavnet er oppgitt. Da kom du til kommunens nettside hvor alt var samlet. Denne nettadressen har vært ute av drift en periode, i og med at kommunen fikk ny nettside og all informasjon skulle flyttes over til en annen portal.

Nå er dette gjennomført og alt er tilgjengelig på Steinkjerleksikonets nettside. Her finner du mye historisk informasjon og bilder, og nettsideadressen som står på bygningene er www.stkjer.no

Bildet nedenfor viser alle bygningene samlet. Gå inn på nettadressen ovenfor og ta en titt.

Bilder av alle de 21 bygningene - Klikk for stort bilde