Båter, kano, kajakk og kåte/gamme

Vi leier ut båter, kanoer, kajakker og kåter/gammer flere steder og i tillegg kan du fritt benytte både en kano og en båt i Årengtjønna ved Lustadstu.

Hvem har vel ikke drømt om å fiske fra båt i speilblanke vatn eller padle ned ei stille elv? Eller kanskje du er av den eventyrlystne sorten, og heller ønsker å utforske mer krevende elvestrøk i kajakk? Uansett hva din preferanse er, så bør du sjekke hva Steinkjer kommuneskoger kan tilby deg, din familie og venner.

Båtutleie

• Mokkavatnet (motor tillatt)
  • Lustadvatnet (motor tillatt)
  • Damtjønna
  • Skjellivatnet
  • Skjækervatnet (motor tillatt)

Båtene er lokalisert i ulike terreng og med ulik avstand fra vei. Noen kan man kjøre bil helt inntil, mens andre ligger lengre til fjells.

Om båtene

Båtene er vanlige robåter, 3,75 meter lange, og godkjent for maks. fire personer. Det er muligheter for å henge på motor (maks. 5 hk) i vatn hvor båtmotor er tillatt. Det finnes redningsvester i vår utleiebåt i Skjækervatnet, men for våre øvrige båter er det leietakers ansvar å ha med redningsvest.

Leietaker skal skrive under en egenerklæring før en leiebåt tas i bruk. Dette opplyses det mer om ved bestilling.

Kano- og kajakkutleie

Primært brukes våre kanoer og kajakker i elveområdet mellom Støa og Hyllbrua, men de kan også bringes ut langs elva Ogna og opp til Lustadvatnet.

Kåte/gammeutleie

Ved elvebredden i Støa finner du også vår kåte/gamme på 25 kvadratmeter. Den kan leies ut til diverse sosiale lag og byr på raste- og bålplasser både ute og inne.

Annen informasjon

Bryggeanlegget i Støa er åpent for alle og tilrettelagt for funksjonshemmede.

Steinkjer kommuneskoger har både en kano og en båt i Lustadelva som kan brukes fritt i Årengtjønna. Her er godt med fisk og egner seg godt for familier (husk redningsvester).

Kano- og kajakkpadlere har mulighet for å låne redningsvester.

Leietaker skal skrive under en egenerklæring før kano/kajakk tas i bruk. Dette opplyses det mer om ved bestilling.

Kart og kontaktinformasjon

​​Se kart over hvor du finner utleiebåter og kanoer.

Bestill på mobil 95 02 95 00 eller turistkontoret telefon 74 40 17 16